wybór języka

jesteś tutaj: Strona główna  »  Dieta strukturalna  »  Zdrowe odżywianie

Dr Bardadyn 'Mecenasem Zdrowia'

Nagroda dla Dr Bardadyna za upowszechnianie zdrowego stylu życia.

Drukuj

Zdrowe odżywianie

 

Podstawy zdrowego odżywiania

 

Zdrowe odżywianie zarówno w trakcie jak i po stosowaniu diety jest niezbędne, aby osiągnięte efekty mogły się utrzymać. Nawyki wypracowane w czasie odchudzania powinny zostać wprowadzone do życia codziennego. Aby długo cieszyć się piękną sylwetką, dobrym zdrowiem i samopoczuciem należy nie tylko skupić się na ograniczaniu kalorii przyjmowanych z jedzeniem, ale również na jego jakości i różnorodności, żeby nie dopuścić do niedoborów jakiegokolwiek z niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników.

 

Podstawą przy planowaniu posiłków jest zachowanie równowagi pomiędzy ich składnikami. Zdrowe odżywianie polega na takim zbalansowaniu produktów, żeby posiłki zawierały odpowiednie proporcje węglowodanów, tłuszczów i białek. Węglowodany powinny stanowić około 50% diety, tłuszcze 30%, a białka 20%.
Jest to jednak ogólna zasada i równowaga tych substancji jest kwestią indywidualną, dlatego należy obserwować swój organizm i dostosowywać sposób odżywiania do jego potrzeb. 
Kaloryczność powinna być dostosowana do płci, aktywności fizycznej i umysłowej, trybu życia oraz do oczekiwań wobec tego, jak szybko planujemy schudnąć.

 

 

Liczy się ilość i jakość 

 

Zdrowe odżywianie nie wiąże się z wyborem najmniej kalorycznej diety, ale odpowiednio dopasowanej do potrzeb organizmu. Przy wyborze diety należy zwrócić uwagę, aby zawierała ona wszystkie niezbędne dla organizmu makro i mikroelementy.

Wybierając produkty do przygotowania posiłków najlepiej jest wybrać te najmniej przetworzone, niezawierające sztucznych barwników i konserwantów, ponieważ dzięki temu zdrowe odżywianie jest bardziej skuteczne i prowadzi nie tylko do utraty niechcianych kilogramów, ale także do ogólnej poprawy stanu zdrowia i funkcjonowania organizmu.

 

Nie bez znaczenia jest także sposób, w jaki przyrządzane są posiłki. Należy zrezygnować ze smażenia potraw w tłuszczu, unikać przypalania ich i używania zbyt dużej ilości soli. Zamiast tego warto jest gotować na parze lub grillować, ponieważ dzięki temu można uniknąć spożywania dodatkowych kalorii, które zawiera tłuszcz wykorzystywany do smażenia oraz niebezpiecznych substancji powstających podczas termicznego rozkładu tłuszczów, na przykład akroleiny, która jest substancją kancerogenną. Nie oznacza to, że zdrowe odżywianie ma powodować, że nasze potrawy będą pozbawione smaku - używanie ostrych przypraw jest jak najbardziej wskazane podczas stosowania diet odchudzających, ponieważ przyspieszają one metabolizm.


 

Jadłospis ułatwi naprawdę zdrowe odżywianie 

 

Zdrowe odżywianie wymaga konsekwencji i może być niezwykle trudne w życiu codziennym. Często intensywny tryb życia skutkuje jedzeniem w biegu, pomijaniem śniadania, jedzeniem łatwo dostępnych fast-foodów na lunch. Dlatego bardzo dużym ułatwieniem jest zdecydowanie się na jadłospis wraz z przepisami. Dzięki temu możliwe jest dokładne kontrolowanie spożywanych kalorii oraz planowanie czasu, który trzeba poświęcić na przygotowanie posiłku. Ułatwi to regularne jedzenie, które jest niezbędne dla prawidłowego tempa metabolizmu i trawienia.
Przepisy są łatwe do wykonania, co pozwala na zaoszczędzenie czasu, a posiłki, które mogą zostać zabrane do pracy umożliwiają uniknięcia jedzenia przypadkowych dań, mających negatywny wpływ na wagę i zdrowie.

 

Jadłospis pomaga też wprowadzić do życia codziennego dobre nawyki, na przykład zamawiając jedzenie na mieście wiemy, co będzie odpowiednim zamiennikiem dania z jadłospisu i nie sięgniemy po przypadkową potrawę, dzięki czemu możliwe będzie uniknięcie spożycia dodatkowych kalorii. Umożliwia on także zdrowe odżywianie po zakończeniu diety, ponieważ stosując dobrze zbilansowany plan posiłków dowiadujemy się, w jakich proporcjach powinny pozostawać składniki wchodzące w ich skład. Świadomość posiadania planu, którego trzeba się trzymać, aby osiągnąć zamierzone efekty związane z odchudzaniem jest również dobrą motywacją do pozostania przy diecie.

 

Dr Bardadyn oferuje różnego rodzaju jadłospisy, dzięki czemu zdrowe odżywianie i utrata wagi jest możliwa dla wszystkich. Dostępne są jadłospisy intensywnie odchudzające 800 kcal, jadłospisy dla osób chcących oczyścić swój organizm, zregenerować go, a także jadłospis dla osób prowadzących bardzo aktywny tryb życia, np. sportowców, którym zależy na utracie tkanki tłuszczowej, a przyroście masy mięśniowej.
W ofercie znajdują się także plany posiłków dedykowane osobom z różnymi schorzeniami: cukrzykom, osobom z nietolerancją glutenu , chcącym obniżyć poziom cholesterolu we krwi, oraz mającym predyspozycje do rozwoju chorób nowotworowych i zwyrodnieniowych.

 

 

Zacznij od wczasów odchudzających

 

Zapraszamy na wczasy odchudzające, podczas których możliwe jest całkowite poświęcenie swojej uwagi diecie i zdobycie znaczącej wiedzy w dziedzinie zdrowego odżywiania dzięki organizowanym konferencjom i spotkaniom z ekspertami. Dla gości przygotowany jest także plan treningowy uzupełniający zdrowe odżywianie i wypoczynek. Taka forma wczasów jest doskonałym przygotowaniem do wprowadzenia zdrowych nawyków do życia codziennego oraz przyzwyczajenia organizmu do nowego sposobu żywienia. 

 

 

Sukces tylko ze smakiem

 

Zdrowe odżywianie i dbanie o siebie nie musi być trudne z odpowiednią pomocą i przygotowaniem, dlatego zachęcamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą. Polecamy książki pozwalające poszerzyć swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania, a także książki kucharskie zawierające liczne przepisy na każdy dzień. Dodatkowym uzupełnieniem kuracji odchudzającej jest Slimfanol, suplement diety ułatwiający utratę wagi.

 

Termin ,,zdrowe odżywianie'' dla każdego oznacza co innego, jednak nie należy zapominać o tym, że powinno być ono oparte na daniach, których przygotowanie i jedzenie sprawia nam przyjemność, ponieważ bez tego każda dieta skończy się niepowodzeniem lub powrotem do starych nawyków zaraz po jej zakończeniu. Dlatego w jadłospisach, książkach kucharskich oraz na wczasach odchudzających obecne są tylko potrawy, które są nie tylko zdrowe, ale mają bogate walory smakowe, dzięki czemu dieta i zdrowe odżywianie nie będzie męczącym doświadczeniem, ale czymś, co chce się wprowadzić na stałe do swojego życia.

Wróć

Książki

Sklep

Facebook

Copyright © 2012
Dr Bardadyn - Wszelkie prawa zastrzeżone