wybór języka

jesteś tutaj: Strona główna  »  Dietetyczne przepisy  »  Szybko i zdrowo

Dr Bardadyn 'Mecenasem Zdrowia'

Nagroda dla Dr Bardadyna za upowszechnianie zdrowego stylu życia.

Drukuj

Szybko i zdrowo

Tosty z twarożkiem sezamowym

 

na jedną porcję:

  • 2 kromki pieczywa pełnoziarnistego (może być pieczywo tostowe pełnoziarniste)
  • 2 czubate łyżki sera ricotta lub twarogu półtłustego
  • łyżka ziaren sezamu
  • łyżeczka miodu
  • garść borówek lub inne ulubione owoce np. figa, 1/2 banana, 1/2 gruszki lub truskawki
  • łyżeczka posiekanych dowolnych orzechów lub pestek dyni
  • łyżeczka oliwy

 

Sezam zmiel w młynku do kawy lub rozetrzyj w moździerzu. Przygotuj pastę dokładnie mieszając i rozgniatając widelcem ser, zmielony sezam i miód. Chleb posmaruj oliwą i opiecz chwilę w tosterze lub na patelni. Na grzankach rozsmaruj pastę sezamową, ułóż owoce i posyp orzechami.

 

 

 

 

Tortilla z avocado

 

na jedną porcję:

  • średniej wielkości tortilla, najlepiej pełnoziarnista
  • małe dojrzałe avocado
  • 2 łyżki słonego sera typu feta lub koziego
  • 3 rzodkiewki
  • kilka plasterków ogórka
  • łyżeczka oliwy
  • łyżeczka soku z cytryny
  • sól, oregano

 

Miękkie, dojrzałe avocado przekrój wzdłuż na pół, usuń pestkę podważając ją nożem. Wyjmij łyżeczką miąższ z avocado do miski, rozgnieć dokładnie widelcem dodając sól i sok z cytryny (zapobiegnie to jego ciemnieniu). Posmaruj tortillę otrzymaną pastą z avocado, ułóż na niej ser oraz ulubione warzywa. Zwiń w rulon, posmaruj oliwą, posyp oregano i włóż tortillę na kilka minut do opiekacza lub grilla kontaktowego, możesz też grillować tortillę z dwóch stron na suchej patelni.

 

 

Frittata z cebulą i pomidorem

 

 

na jedną porcję:

  • 2 jajka
  • średnia cebula
  • średni pomidor
  • łyżeczka oliwy
  • sól, oregano
  • łyżka posiekanego szczypiorku
  • kromka pieczywa razowego

 

Cebulę obierz i pokrój w drobną kostkę. Podsmaż cebulę na oliwie na małej patelni z żaroodpornym uchwytem. Rozbij jajka do miseczki, dokładnie je wymieszaj z solą i wlej na patelnię z cebulą. Podsmaż chwilę aż jajka lekko się zetną od spodu. Zdejmij patelnię, połóż na jajkach 3 dość grube plastry pomidora, posyp oregano i wstaw patelnię na 5-10 minut do piekarnika nagrzanego do 200oC. Podaj posypaną świeżym posiekanym szczypiorkiem z kromką pieczywa pełnoziarnistego.

 

Więcej oryginalnych przepisów diety strukturalnej znajdziesz w jadłospisach i książkach dostępnych w naszym Sklepie

Wróć

Książki

Sklep

Facebook

Copyright © 2012
Dr Bardadyn - Wszelkie prawa zastrzeżone