wybór języka

jesteś tutaj: Strona główna  »  Dietetyczne przepisy  »  Dietetyczny lunch

Dr Bardadyn 'Mecenasem Zdrowia'

Nagroda dla Dr Bardadyna za upowszechnianie zdrowego stylu życia.

Drukuj

Dietetyczny lunch


Bakłażany zapiekane z mozzarellą i pomidorami

 

 

na jedną porcję:

  • średniej wielkości bakłażan
  • średni pomidor
  • 2/3 kulki mozzarelli
  • ząbek czosnku
  • sól, oregano
  • łyżeczka octu balsamicznego

 

Bakłażana umyj i pokrój wzdłuż na pół. Miąższ natnij w kratkę, posól i odstaw na kilka minut co pozwoli usunąć nadmiar wody z bakłażana. Piekarnik nagrzej do 200 oC i wstaw bakłażana na pół godziny. Miąższ powinien lekko zbrązowieć a skórka powinna być lekko przesuszona. Pomidora i mozzarellę pokrój na plastry. Wyjmij z piekarnika bakłażana i ułóż na nim na przemian pomidora i ser, cienkie plasterki czosnku i posyp oregano. Zapiekaj jeszcze około 15 minut. Podaj danie polane octem balsamicznym.

 

 

Dietetyczne kotlety schabowe

 

 

 

na dwie porcje:

  • 2 plastry schabu (po około 80g)
  • 2 średnie papryki
  • mała cukinia
  • dwie średnie cebule
  • kilka średnich pieczarek
  • główka czosnku
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 2 łyżki oliwy
  • sól, pieprz, oregano, zioła prowansalskie

 

Kotlety rozbij lekko tłuczkiem i posmaruj marynatą przygotowaną z łyżki oliwy, soku z cytryny i ziół prowansalskich, odstaw do lodówki na czas przygotowywania warzyw. Umyj warzywa. Paprykę przekrój, usuń nasiona i pokrój w paseczki, cukinię pokrój na plasterki. Obierz cebulę i ząbki czosnku, cebule pokrój wzdłuż na ćwiartki. Pieczarki, jeśli są duże pokrój na połówki lub ćwiartki. Wszystkie warzywa wrzuć do miski, polej oliwą, posól i wymieszaj dokładnie posypując oregano.

Na blasze  połóż papier do pieczenia i rozłóż na nim warzywa pojedynczą warstwą. Wstaw blachę do piekarnika  nagrzanego do 220 o C na 2/3 wysokości. Nad blachą z warzywami na 1/3 wysokości piekarnika włóż drucianą kratkę do grillowania z ułożonymi plastrami schabu.

Sos wyciekający z mięsa podczas pieczenia będzie spadał na blachę z warzywami. Piecz około 20 minut aż warzywa i mięso lekko się zrumienią, pod koniec pieczenia możesz włączyć termoobieg na około 5 minut. Po wyjęciu posól mięso i dopraw je świeżo zmielonym pieprzem. Danie możesz podać z kaszą gryczaną, brązowym ryżem, ziemniakami z wody lub z ciemnym pieczywem. 

 
Więcej oryginalnych przepisów diety strukturalnej znajdziesz w jadłospisach i książkach dostępnych w naszym Sklepie.

 

Wróć

Książki

Sklep

Facebook

Copyright © 2012
Dr Bardadyn - Wszelkie prawa zastrzeżone