wybór języka

jesteś tutaj: Strona główna  »  Dieta strukturalna

Dr Bardadyn 'Mecenasem Zdrowia'

Nagroda dla Dr Bardadyna za upowszechnianie zdrowego stylu życia.

Poliklinika DR Bardadyn

Drukuj

Dieta strukturalna

Dieta strukturalna odmładza, regeneruje i wzmacnia strukturę tkanek organizmu. Równocześnie zapewnia trwałe obniżenie i stabilizację masy ciała dzięki stymulowaniu tempa przemiany materii. Twórcą diety strukturalnej jest Dr Marek Bardadyn – ekspert w dziedzinie odchudzania, odżywiania, medycyny anti-aging, fizjologii treningu sportowego oraz profilaktyki i leczenia schorzeń cywilizacyjnych – autor bestsellerów Kody młodości, Odchudzanie weekendowe, Odchudzająca książka kucharska, Odmładzająca książka kucharska i Nałóg jedzenia.

W diecie zalecane są naturalne produkty o maksymalnej zawartości najbardziej wartościowych składników odżywczych – witamin, składników mineralnych, przeciwutleniaczy – i minimalnej kaloryczności. Stosowanie produktów, które zaleca Dr Bardadyn, pobudza aktywność tkanki łącznej odpowiedzialnej za procesy regeneracji i odmładzania organizmu. W efekcie stosowania diety polepsza się stan cery i błon śluzowych, a następnie wzmocnieniu ulega również struktura układu kostno-stawowego, mięśni i naczyń krwionośnych. Poprawia się morfologia, normalizuje poziom glukozy we krwi, obniża stężenie złego cholesterolu przy jednoczesnym wzroście dobrej frakcji HDL. Produkty zalecane w diecie skutecznie stymulują procesy oczyszczania organizmu. Wzmocnienie struktury organizmu, eliminacja toksyn i normalizacja masy ciała zapewnia poczucie lekkości, przypływ energii, trwałą poprawę samopoczucia i obniżenie wieku biologicznego o 10-15 lat.

Wśród produktów zalecanych w diecie strukturalnej znajdują się starannie wyselekcjonowane najbardziej wartościowe produkty zbożowe, warzywa, owoce, orzechy i pestki, niezbędne tłuszcze, produkty stanowiące źródło najwyższej jakości białka przede wszystkim pochodzenia roślinnego, ryby oraz w niewielkich ilościach chude gatunki mięsa.

Dieta strukturalna doskonale sprawdza się podczas odchudzania, a jednocześnie jest zalecana w profilaktyce i leczeniu chorób cywilizacyjnych, m.in. nadciśnienia, miażdżycy, podwyższonego poziomu cholesterolu, cukrzycy, nowotworów, depresji i zespołu przewlekłego zmęczenia. Dieta strukturalna jest dietą pełnowartościową, a jej zasady są zgodne z aktualnym stanem wiedzy medycznej i nauk o żywieniu.

Zobacz reportaż o diecie strukturalnej:

 


Wskazówki dla osób, które chcą się odchudzać z dietą strukturalną:

  • Zapoznaj się z zasadami diety strukturalnej oraz zdrowego stylu życia zaprezentowanymi w bestsellerach Dr Marka Bardadyna

Kody młodości, Odchudzanie weekendowe, Odchudzająca Książka Kucharska, Odmładzająca Książka Kucharska i Nałóg jedzenia, to obowiązkowe pozycje dla wszystkich, którzy chcą zdrowo schudnąć, oczyścić organizm i cofnąć swój zegar biologiczny o 10-15 lat. Przedstawione w nich zasady prostego, naturalnego stylu życia i diety młodości umożliwiają pełne wykorzystanie potencjału, jaki tkwi w każdym z nas. Więcej informacji w dziale Książki.

  • Komponuj posiłki według Listy produktów strukturalnych.                                                                                        

Dbaj o to, aby co najmniej 2/3 codziennego menu stanowiły produkty strukturalne. Ale pamiętaj, że im większy udział tych produktów, tym rezultat będzie lepszy. Listę produktów strukturalnych znajdziesz poniżej.
Jeśli oczekujesz szybkich rezultatów odchudzania zastosuj jeden z profesjonalnych Jadłospisów o określonej kaloryczności - 800, 1200, 1600 lub 2000kcal - w wersji tradycyjnej lub wegetariańskiej opracowanych przez Dr Marka Bardadyna i zespół jego dietetyków. Szczegółowe, doskonale zbilansowane Jadłospisy do użytku domowego zalecane są także w profilaktyce i leczeniu schorzeń cywilizacyjnych – nadciśnienia, miażdżycy i nowotworów. Więcej informacji w dziale Jadłospisy.

  • Co najmniej raz dziennie pij Eliksir młodości odchudzający, oczyszczający lub przyspieszający przemianę materii.

Eliksirami młodości, czyli specjalnymi koktajlami opartymi na produktach strukturalnych, należy zastępować 1 lub 2 posiłki dziennie. To bardzo łatwe. Przygotowanie takiego pełnowartościowego posiłku zajmuje zaledwie kilka chwil. Wystarczy wcześniej zgromadzić składniki, zmiksować je i pyszny dietetyczny posiłek gotowy. Więcej informacji na ten temat i przepisy na najbardziej popularne koktajle znajdziesz w dziale Eliksiry młodości, a  informacje o kolejnych Eliksirach i ich działaniu, jako żywności funkcjonalnej (czyli wywołującej konkretne efekty zdrowotne) w książkach i jadłospisach Dr Marka Bardadyna.

  • Możesz zapomnieć o nieustannym liczeniu kalorii, ale gdy będzie to potrzebne łatwo zredukujesz wartością energetyczną swojej diety

Wszystkie produkty strukturalne mają bardzo dużą wartość odżywczą – zawierają najwyższe dawki witamin, składników mineralnych i innych cennych związków - przy minimalnej kaloryczności. Jedząc je unikasz pułapki tzw. pustych kalorii, czyli każdego dnia zjadasz zdecydowanie mniejsze ilości kalorii! Wcześniej też pojawia się poczucie sytości, a poziom glukozy we krwi nie podlega gwałtownym wahaniom.
W zależności od cech indywidualnych, historii odchudzania oraz oczekiwanych efektów możesz jednak, przynajmniej na pewien czas, zmniejszać dawki dostarczanych organizmowi kalorii. Odpowiednia może być wtedy ilość od 800 kcal do 2000 kcal.
Pomocą jest wówczas skorzystanie z gotowych jadłospisów diety strukturalnej dostępnych w sklepie internetowym (przejdź do działu Jadłospisy) lub też zamówienie diety strukturalnej z dowozem do domu lub pracy w usłudze cateringu dietetycznego (przejdź do działu Catering).

  • Pojedź na Wczasy odchudzające.                                                                                                                            

Co najmniej raz do roku zalecamy wyjazd na Wczasy odchudzające Dr Bardadyn do jednego ze współpracujących z nami ośrodków. Do wyboru są luksusowe hotele, doskonale wyposażone ośrodki Spa, renomowane sanatoria i rodzinne pensjonaty zlokalizowane w miejscach sprzyjających wypoczynkowi i regeneracji sił. Jest to szczególnie przydatne dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z dietą strukturalną, ale nie tylko… Spotkasz tam wiele osób, które od lat stosują dietę i regularnie, co kilka miesięcy, uczestniczą w turnusach odchudzających, oczyszczających i odmładzających traktując je, jako okazję do „zresetowania organizmu” z dala od codziennych stresów, pośpiechu i cywilizacyjnego zgiełku.
Oddaj się w ręce specjalistów, którzy zadbają o twoje zdrowie i kondycję oraz nauczą, jak na co dzień żyć zgodnie prostym naturalnym stylem życia stosując najlepszą dla współczesnego człowieka dietę. Przejdź do działu Wczasy odchudzające.

  • Tradycyjna kuracja to nie dla Ciebie? Zastosuj dietę weekendową.                                                                              

W tej rewolucyjnej metodzie opartej na koktajlach zastępujących tradycyjne dania na odchudzanie i gruntowny detox organizmu poświęcisz tylko weekendy. Po każdym z nich z satysfakcją odczujesz przypływ energii, poprawę samopoczucia, zwiększenie elastyczności stawów i kręgosłupa oraz trwały ubytek wagi od 1 do 2kg. Zasady diety weekendowej zostały opisane w książce Dr Marka Bardadyna Odchudzanie weekendowe.
 

Lista produktów zalecanych w diecie strukturalnej

Zapoznaj się z listą produktów najbardziej wartościowych dla współczesnego człowieka. Dbaj o to, aby stanowiły one co najmniej 2/3 Twojego dziennego menu.

Dr Marek Bardadyn

Dieta strukturalna została opracowana przez Dr Marka Bardadyna, eksperta w dziedzinie, odchudzania, żywienia, medycyny anti-aging, fizjologii treningu sportowego oraz profilaktyki i terapii schorzeń cywilizacyjnych...

Książki

Sklep

Facebook

Copyright © 2012
Dr Bardadyn - Wszelkie prawa zastrzeżone

body>